7 Aug
Napsal jsem dva články zaměřené spíše na klientelu cestovních kanceláří pro web Radynacestu.cz. Jeden je o povinnostech delegáta a druhý o tom, co delegát pro klienty nedělá (ale oni to chtějí).
Hlavně ten druhý jsem napsal trochu ostřeji a možná kontroverzně.
Povinnosti delegáta: http://www.radynacestu.cz/632-povinnosti-delegata
S čím vám delegát nepomůže: http://www.radynacestu.cz/631-s-cim-vam-delegat-nepomuze
Mezi povinnosti delegáta by se dalo zařadit určitě o něco více práce, vybral jsem ale pro přehlednost ty hlavní.
Jestli byste k tomu měli nějaký komentář, budu velmi rád, ať už ho napíšete tady nebo raději rovnou k těm článkům na www.radynacestu.cz – tak si to budou moci přečíst rovnou samotní turisté…
2 Responses for "Co delegát dělá a nedělá"
Letos jsem si po několika soukromých cestách do Chorvatska zakoupila zájezd od CK Adante Písek a to do hotelu se zajištěnou dopravou. Ve Vodicích (v místě našeho pobytu) nás přivítala vcelku sympatická mladá delegátka, u které jsme později zjistili, že nemá schopnosti nic vyřešit. Hlavní problém však vidím ve vedení jmenové CK, která nedokázala v sezoně zajistit delegáta, ale vyslala na toto místo pracovnici, která v CK prodává jejich zájezdy. Vedení vyslalo svou pracovnici do distance naprosto neproškolenou, nechalo jí v tom plácat, až mi jí bylo chvílemi líto. Ovšem z druhé strany platících klientů CK nás interní a organizační problémy nemusí zajímat. Delegát je v místě pobytu od toho aby nám poskytl přesné informace o lékaři, policii, ambasádě a pod., kde je v případě nutnosti najdu a na koho se obrátit v případě problému. Nabídka výletu přeci nepatří mezi povinnosti vyslaného delegáta. Ale a nyní cituji delegátku dle informace její vedoucí-majitelky CK Adante: “Přeci se tady o ně nudu starat, já jsem tady od toho, abych jim nabídla výlety”. My nepotřebujeme, aby se o nás staral delegát v místě distance, pokud ho nepotřebujeme, je vidět, že vše funguje, jak má. My se umíme o sebe postarat sami, ale musíme k tomu mít pořádné informace a ty jsme bohužel neměli. Nedovedu si představit, jak by si tato delegátka poradila při nenadálé skutečnosti např. při úmrtí, okradení dokladů, přepadení nebo úrazu. Jedno však vím jistě, že s touto CK již nikdy nebudu cestovat!!! Navíc mám možnost z předcházejících let srovnávat práce delegátů a CK, ale s tímto jsem se nikdy a nikde nesetkala!!! Proto budu cestovat vždy s pouze vyhlášenými CK, jak tomu bylo v předcházejících letech. Tam tyto broblémy nikdy nebyly a doufám nikdy nebudou. Všechny tyto malé CK (zlatokopové) se sami vyřadí, těm nejde o klienta, ale o výdělek!
Oba clanky me opravdu potesily, obzvlaste ten druhy je napsany velmi vtipne a vyborne vystihuje nekdy az smutnou pravdu o mnohych (nejen?) ceskych turistech.
Mela bych jeden navrh- co kdyby klienti dostavali od CK spolu s cestovnimi pokyny tyto dva clanky (nebo jim podobne)? Nebylo by oboustranne vyhodne aby v tom meli vsichni jasno? Proc si kazit dovolenou myslenkami o “neschopnosti” delegata (rozumejte neochote tlumocit, urcit diagnozu, popr. rovnou vylecit, skocit pro leky, osobne odvezt, opravit apod.)? Lepsi by bylo nejdrive si ujasnit, co od delegata vlastne muzeme ocekavat a pozadovat. Tim by se zajistilo mene stresu a vice dobre nalady pro obe strany:-)
Napsat komentář: