Stížnosti a jejich řešení je to nejhorší na práci delegáta.

Vyřizování různých stížností je polovina práce delegáta! Někdy je to méně, někde více, ale je to pořád. Nejvíce to jsou stížnosti částečně oprávněné, které se ale řešit moc nedají, protože “tak to prostě je”.

Je na pláži málo lehátek a nestačí pro všechny? Bohužel… nikde není 1 lehátko na osobu.
Nechutná někomu jídlo v hotelu? Bohužel… když vynadám šéfkuchaři, možná se na chvíli polepší, ale nepředělám ho.
Musí se čekat na letišti před odjezdem autobusu? Bohužel… musíme počkat až budou všichni.
Je slyšet v pokoji hluk od silnice? Bohužel… všude jinde je obsazeno.

Pracoval jsem půl roku pro velkou českou cestovku ve 3* hotelu v Egyptě a ti, co to znají vědí, že 3* - to je opravdu špatný hotel. Ale je levný. Bylo v něm plno věcí, které byly hrozné. Když se na můj nátlak něco zlepšilo, tak se zase něco jiného zhoršilo. Personál byl nekompetentní od uklízečů až po ředitele. Hotel neměl na nic peníze. Byl to boj s větrnými mlýny. Cestovka to věděla, ale nemohla s tím nic udělat. Každý jiný hotel byl dražší a lidi prostě hledí na peníze a chtěli tam jezdit.

Ale potom si klienti samozřejmě často stěžovali a stěžovali si mě. Měl jsem diář, do kterého jsem si zapisoval stížnosti na různé věci a ten předkládal na recepci. Když se z toho něco zlepšilo, zase byli stížnosti na něco jiného.

Nemohl jsem ani jít v klidu přes hotelovou lobby, aby mě klienti nezastavovali a nechtěli se mnou řešit, že je jednou špinavý bazén, podruhé spálené maso nebo potřetí že nejezdí hotelový bus na pláž.

Vždycky, když jsem šel na uvítací schůzku, už jsem se snažil dopředu nějak psychicky obrnit a zkoumal na výrazu lidí, jestli to bude dnes OK, nebo kdy se postaví první nespokojený turista a spustí nejakou lavinu.

Dneska vůbec nechápu, že jsem tam půl roku vydržel!

Ale lepší to neměly ani holky na jiných hotelech, i na těch luxusních jsou stížnosti, klienti zase mívají přehnané nároky.

Vyřizování stížností je na této práci hrozně ubíjející. Klienti vám předávají svou negativní energii. Když si budete vybírat práci, zkuste si najít místo, kde by stížností mohlo být co nejméně. Ale vyhnout se jim nejde vůbec. Příště napíšu základní tipy a triky na komunikaci s nespokojenými klienty.